Het DigitalMom-rapport bestaat uit twee delen. Het eerste deel van het onderzoek beschrijft het gedrag van digitale moeders die gebruik maken van de algemene diensten van internet. Het laat onder andere zien dat:
- 65% van de moeders sociale netwerksites gebruiken, 56% online SMS-en en 52% online gamen.
- Moeders van 35 jaar en ouder het internet vooral gebruiken als informatiedatabase. Daartegenover staan de moeders onder de 35 jaar, die voornamelijk online gaan voor de sociale netwerksites.
- Deze nieuwe doelgroep niet alleen geïnteresseerd is in het ouderschap, maar zich ook een weg baant door het internet voor modeartikelen (40%), eten/koken (31%), kinderen en ouders (26%), bankzaken (22%), computers/elektronica (21%) en gezondheidszorg (20%).
Het tweede deel beschrijft het gedrag van de doelgroep op de sociale netwerksites (met als voorbeeld het Amerikaanse ‘CafeMom’) en segmenteert de doelgroep in de ‘self-expressor’, ‘utility-mum’, ‘groupster’, ‘infoseeker’ en de ‘hyperconnector’.
Een doelgroep die dus absoluut de moeite waard is om rekening mee te houden in marketingland!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten