dinsdag 13 januari 2009

Niet alleen vibrators

Het tijdperk waarin vrouwen zich alleen waagden aan technologie op het gebied van epileerapparaten, strijkijzers en elektronische seksspeeltjes is niet meer. Vandaag de dag is de angst van de vrouw voor technologische snufjes helemaal verdwenen, schrijft Lady Geek.

De man is nog steeds koploper als het aankomt op aankoop van HDTV’s, gameconsoles en iPod’s, maar het andere geslacht is bezig met een sterke inhaalrace. Van iedere 10 gadgets die aangeschaft worden, worden er 4 door vrouwen gekocht. Daarnaast doet 40% van de vrouwen transacties via internet, waarbij de mannen achterblijven met 30%.

Een mooie kans voor merken om de marketingstrategie wat bij te stellen en toe te spitsen op de vrouw, zou je denken. Helaas is deze boodschap voor technologiemerken nog niet helemaal aangekomen. De strategie van Nintendo’s Wii is echter een mooi voorbeeld van wél inspelen op deze interessante ontwikkeling. Met in-ondergoed-gitaar-spelende-übervrouw Heidi Klum in hun commercial breken ze een slim segment aan; de gamende vrouw. In de leeftijd 24-35 jaar zijn er namelijk meer vrouwen die de gameconsole liefdevol omarmen dan mannen. En dat is niet alleen omdat deze tegenwoordig ook vibreert.

Dus mannen, schuif even een metertje of 15 op. De marketingspotlight van technologiemerken mag vanaf nu worden gericht op de koningin des huizes, compleet met de niet-magertjes gevulde huishoudportemonnee in haar Gucci-handtas.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen