zondag 30 augustus 2009

Spijt na spending spree


Na een flinke shopsessie je nieuwe broek met kaartje en al netjes in de kast leggen en er 3 jaar lang niet naar omkijken. Iets wat nogal vaak voorkomt bij de vrouw die een middagje met haar portemonnee heeft lopen zwaaien. Uit recent Brits onderzoek onder vrouwen tussen 17 en 50 jaar blijkt dat 83% spijt heeft na de aankoop van nieuwe kleding, schoenen of accessoires.

Zelfs in deze tijd van economische onzekerheid blijkt het lastig om een uitgavenpatroon te breken. Één op de drie vrouwen voelt zich in deze tijd nog schuldiger na een aankoop en de helft van de ondervraagden trekt hierom ook wat minder snel de pinpas. 7% van de vrouwen geeft echter juist meer geld uit, om zichzelf een beetje op te vrolijken tussen al deze grijze berichten.

Een andere shopping-aanpak is misschien een idee om dat schuldgevoel wat te verminderen. Één op de vijf vrouwen zet haar creatieve brein namelijk aan het werk en haalt die 3 jaar oude, doch splinternieuwe broek uit haar kast en verkoopt deze online. Om die opbrengst vervolgens met een wat geruster hart uit te geven. Een recessie kan dus ook voor consumenten een mooie gelegenheid zijn om eens een nieuwe strategie uit te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen