zaterdag 20 maart 2010

Mannen willen maar 1 ding...

Oermannen beware! Kruidvat komt (in samenwerking met Gillette) met een nieuwe actie, gericht op mannen. De 'Mannen willen maar 1 ding’-weken zijn bedoeld voor de Man met een grote M. De actie moet de Mars-bewoners als wespen op de appeltaart naar Kruidvat zien te bewegen.

Een goed initiatief van Kruidvat om de marketingblik te verbreden en verdieping te zoeken in de beweegredenen van de man als nieuwe communicatiedoelgroep. Volgens onderzoek van Kruidvat besteedt de Nederlandse man namelijk steeds meer aandacht aan zijn uiterlijk en gebruikt hij veel verzorgingsproducten. Deze goed verzorgde man draagt al enkele tijd niet meer de titel ‘metroman’, maar wordt liever gezien als 'een stoere verzorgde man die nog steeds gewoon van echte ‘mannendingen’ houdt'.
Een interessant gegeven wat een tactische marketingstap als gevolg heeft. De man betrekken in de communicatie van Kruidvat, middels een actie waarin deze man centraal staat.

Over de uitvoering van de actie valt echter te twisten. Met behulp van raceauto’s, voetbal en een blonde dame genaamd ‘Elise’ in een catsuit van niet al te hoge kwaliteit wordt de man aangespoord om de speciale mannenkoopavond te bezoeken.
Nu zijn wij gespecialiseerd op Venus-gebied en hebben we niet al te veel kaas gegeten van Mars, maar we weten niet zeker of deze clichématige troeven nog werken bij de man van nu. Niet te vergeten dat de vrouw met deze actie wordt buitengesloten. Zonde!

Een stap in de goede richting van Kruidvat dus. Maar wij geloven toch meer in een structurele aanpak, dan in een eenmalige actie (én wensen bovenal Elise een fijner pitspoezenpak toe…). Clichés adieu!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen