woensdag 24 februari 2010

Wired!


Na het boek heeft nu ook het magazine de eerste stap genomen richting digitalisering. Het Amerikaanse magazine Wired heeft in samenwerking met Adobe een conceptversie ontwikkeld van een digitale uitgave van het blad. Lezen en kijken wordt ingeruild voor aanraken, draaien, afspelen, bewerken en doorsturen. Interactie is wat we willen. En interactie krijgen we.

De conceptversie is ontwikkeld voor diverse ondersteunende apparaten, voornamelijk in Flash. Helaas heeft het vernieuwende kindje van Apple, de iPad, nog geen mogelijkheden om deze belevenis weer te geven. De iPad ondersteunt namelijk (nog) geen Flash…

Het magazine avontuur biedt niet alleen revolutionaire mogelijkheden voor de lezers, maar ook voor adverteerders. Een merk of product kan nu namelijk van binnen tot buiten beleefd worden door de deelnemer. De ideale combinatie van print en digitale speelruimte.
Het is nu alleen nog wachten op uitgevers en adverteerders die als eerste de stap durven te zetten om te investeren in dit digitale magazine.

We love technology en we omarmen dan ook de digitale lectuur. Maar vergeten doen we de papieren versie zeker niet. Want we lezen toch ook graag een lekker magazine of boek tijdens het badderen. Met de elektronische versie is dit nog net iets te tricky.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen