zondag 18 april 2010

Habanos Julieta

Cubaanse sigarenmakers komen met een nieuwe sigaar, genaamd Julieta, die speciaal gemaakt is voor de dame. Julieta is het nieuwe wapen van de sigarenmakers tegen de teleurstellende verkoopcijfers van de afgelopen twee jaar, schrijft CNN.

Door de recessie en de strengere antitabak wetgeving wordt het voor de authentieke sigarenrollers steeds moeilijker om het hoofd boven water te houden. Met de introductie van de slanke Julieta proberen zij een nieuwe doelgroep aan te spreken en de verkoopcijfers een boost te geven. De nieuwe sigaar is enthousiast ontvangen op het jaarlijkse sigarenfestival te Havana en verschillende distributeurs hebben al interesse getoond.

Om de mening van een echte kenner te vragen over deze marketingstap hebben we contact opgenomen met Hajenius, een sigarenwinkel te Amsterdam. Een dame vertelde ons dat de Julieta hier nog niet bekend en dus te koop is. Dit heeft te maken met de verschillende handelslijnen tussen Cuba en de USA en Cuba en Nederland. Desalniettemin liet ze weten dat ze deze stap “onzin” vindt. “De dames roken net als de heren het liefst een dikke sigaar. Ik zou niet weten wat ze aan de klassieke sigaar zouden moeten veranderen. Misschien hebben ze de smaak wat zoeter gemaakt, maar dan zou hij niet bepaald in de smaak vallen.”

Het klassieke product voor de whiskydrinkende zakenman met status nodigt nu met de Julieta dus ook specifiek de vrouw uit om deel te nemen aan dit mooie imago. Maar of deze actie nu echt nodig was, is een tweede. Want was de vrouw al niet lang en breed een tevreden deelnemer? Doelgroeponderzoek is in het beantwoorden van deze vraag het sleutelwoord. Wij zullen in ieder geval met interesse de introductie van Julieta volgen.

Wat is uw mening hierover? Laat het ons weten via dasweib@wwdw.nl of reageer via onderstaande button.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen