vrijdag 2 april 2010

Tienermeiden kiezen voor telefoon

The New York Times laat weten dat tienermeiden online sociale netwerken minder intensief gebruiken om kooptips te verspreiden dan door marketeers werd gedacht. Dit wijst een niet-wetenschappelijk onderzoek door Euro RSCG Worldwide uit, wat werd gehouden onder 100 tienermeisjes.

De doelgroep is absoluut alert op de online fashiontips, maar slechts 5% van de ondervraagden verspreid dit nieuws aan hun netwerk via Facebook. 78% van de ondervraagde tieners gebruikt hun telefoon hiervoor, met als gevolg dat de boodschap binnen een kleiner netwerk verspreid wordt. De reden hiervan volgens Euro RSCG is dat de meeste tienermeiden hun kleding nog steeds in winkels koopt in plaats van online, omdat slechts 33% in het bezit was van een eigen creditcard.

Online marketing is dus niet automatisch de beste manier om tieners te bereiken. Dus totdat hun duim eraf valt van het sms’en blijft de telefoon, als het gaat om ‘sharing’, volgens Euro RSCG op nummer 1 bij tienermeiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten