maandag 12 april 2010

Señor Puss Puss

De marketing van een intiem product vraagt om een tactische aanpak. Want iedereen weet in geuren en kleuren wat er down under gebeurt, maar niemand wil tot in detail horen of zien welke producten wat precies doen voor onder andere de va-jay-jay.

Om deze reden wordt er vaak netjes om de hete brei heen gedraaid. Bij de maandverbandcommercials bijvoorbeeld, zien we een klinische lichtblauwe vloeistof (wonderlijk…) in het niets verdwijnen. En als het aankomt op commercials voor WC-papier zien we schattige labradorpups vrolijk in het rond hupsen. Allemaal leuk en aardig, maar we weten allemaal hoe het er in de realiteit aan toe gaat.

De angst voor de foof, punani, fluffy box, vagizzle, virginia wordt echter door een aantal merken in de ogen gekeken. Lactacyd is de confrontatie een tijd geleden al aangegaan met een veelbesproken commercial, waarvan de opvolger momenteel te zien is op tv. Daarnaast is er onlangs een interessante campagne gestart omtrent de Mooncup (een alternatief voor tampons), waarin de angst voor de hoohoo juist wordt gebruikt om het product op een geestige manier te promoten.

Het is dus nog steeds grenzen in kaart brengen als het gaat om de marketing van producten voor de private parts. Is het juist slim om eens realistische rode vloeistof te gebruiken voor de maandverbandtest? Of kunnen we toch maar beter in dromenland blijven? Een doordachte aanpak is in ieder geval een must. …Maar niet te veel afdwalen alstublieft. De vagina heet namelijk nog altijd gewoon vagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen